Elektroniczny papieros

Niewiarygodne jak WHO może zakłamywać rzeczywistość

22 stycznia zamieściłem wpis dotyczący dokumentu wydanego przez WHO w postaci pytań i odpowiedzi. Było dziewięć pytań, a każda odpowiedź zawierała  fałszywe, wprowadzające w błąd lub uproszczone informacje. Jeśli jednak klikniecie na zaznaczony w tym spisie link pojawi się strona, praktycznie w znacznej części zmieniona. Zmiany dokonano 29 stycznia. WHO nie powiadomiło czytelników o zmianach. Nie wydało  też żadnego oświadczenia dlaczego wprowadzono korektę. Poprawiona wersja, usunęła niektóre najbardziej rażąco fałszywe i mylące stwierdzenia. W dalszym jednak ciągu jest skrajnie tendencyjna. W odpowiedzi na pytanie 2, które przytoczyłem w poprzednim wpisie,  przypisują e-papierosom winę za EVALI stwierdzając na wstępie „Istnieje coraz więcej dowodów na to, że ENDS może być związany z urazami płuc”, chociaż w dalszej części pisze o THC i octanie tokoferolu. Niektórzy określają te pytania i odpowiedzi jako  haniebną parodię komunikacji naukowej i porad dotyczących kształtowania polityki co stawia pod znakiem zapytania kompetencje WHO

Na szczęście w sieci zawsze znajdzie się osoba, która takie wpisy zachowa. Odsyłam do blogu Clive Batesa, który opublikował oba wpisy obok siebie. Zachęcam do zapoznania się z tym porównaniem. Przekonacie się z jaką organizacją mamy do czynienia.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o